måndag 14 november 2016

En olycka på vintern

Min dotter har skadat foten. I fredags åkte hon pulka i pulkabacken. En pulka körde på hennes fot. Hon har ont i foten och kan inte gå riktigt. Hon använder en krycka. Det tog lång tid att komma till skolan. Därför kom jag sent till jobbet idag.

Man kan skada sig när man gör såhär:

Jag snubblade i trappen och ramlade.
Jag tappade balansen på cykeln och ramlade på asfalten.
Jag ramlade ner från en stege.

Det är vanligt att man halkar på vintern:

Jag har ont i huvudet och halsen. Jag halkade på isen förra veckan.

Jag halkade två gånger i onsdags. Jag fick ont i ryggen och nacken.

Min första vinter i Sverige halkade jag mer än 10 gånger. Jag var ovan med is. Nu halkar jag aldrig, därför att jag är van med is och snö.

     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar